ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ МЕТОДИ
Качествени методи
Качествените методи анализират в дълбочина мотивационния аспект на разглеждани проблеми. Чрез качествени методи могат да се диагностицират съществуващи проблемни ситуации, както и да се генерират нови идеи за продукти, реклами, подходи и иновации.
Чрез качествените методи, които предлагаме, Ви гарантираме:
- Бързина;
- Икономичност;
- Възможност за набиране на задълбочена и нюансирана информация за мненията и поведението на изследваните лица;
- Разбиране на социалния и културния контекст, в който се реализират дадени политиките или проектите.
Какво предлагаме:
Фокус групи
- Подходящи за реализиране на задълбочени мотивационни проучвания, когнитивни тестове, тестване на концепции и проекти за рекламни и комуникационни кампании, имиджови стратегии, изграждане на политики;
- Специализиран екип на агенцията извършва прецизен предварителен скрининг и подбор на участниците;
- Дискусиите се провеждат в групи между 8-12 души;
- Водят се от професионални модератори.
Дълбочинни интервюта
- Подходящи за реализиране на проучвания сред труднодостъпни групи (бизнес, финансов сектор, държавни институции и международни организации, експерти);
- Провеждат се от опитни професионални интервюери;
- Клиентът получава аудио и видеозапис на интервютата.
Проективни и ролеви методи
Ключова характеристика на проективните методи е представянето на достатъчно неопределен обект, дейност, ситуация или хора, които респондентите трябва да интерпретират, обяснят или допълнят. Колкото по-голяма е неопределеността, толкова по-пълно изследваните лица проектират себе си при тази интерпретация – своите неявни нагласи, предразсъдъци, чувства, опасения и т.н.
Проективните техники се използват, когато се предполага, че респондентите няма да могат или няма да пожелаят да дадат точни отговори.
Такива ситуации могат да възникнат, ако се интересуваме от:
- причините и/или мотивацията за определено поведение, отношение, становище;
- смисъла и значението, което хората приписват на своите и чуждите действия и изказвания;
- неявните и несъзнателните подбуди и интерпретации на определени събития, действия, изказвания.